PROSALON PROFESSIONAL znaczy dla salonu, dla profesjonalistów.
I choć dziś produkty można znaleźć także na drogeryjnych półkach, marka swoją genezę zawdzięcza aktywnej współpracy z fryzjerami.
I choć dziś produkty można znaleźć także na drogeryjnych półkach, marka swoją genezę zawdzięcza aktywnej współpracy z fryzjerami.
Za marką Prosalon stoi Chantal – polski producent działający w branży kosmetycznej od 1989 roku. Niemal od samego początku działalności firma postawiła na wąską specjalizację – włosy, a to przyniosło eksperckie doświadczenie w tej dziedzinie. Obecnie Chantal jest producentem profesjonalnych farb hybrydowych, chemii fryzjerskiej, ale przede wszystkim kosmetyków pielęgnacyjnych pod różnymi markami. Prosalon Professional jest w portfolio firmy najdłużej z nich.
Chantal niezwykle aktywnie uczestniczy w targach krajowych i zagranicznych oraz pokazach fryzjerskich – to niewyczerpane źródło inspiracji. Wszystko co pojawia się potem w ofercie ma swoje źródło w światowych trendach pielęgnacji włosów.
Nowoczesne laboratorium badawczo – rozwojowe zostało wyposażone w analizer trychologiczny, co pozwala zbadać działanie każdego kosmetyku na włosach i skórze głowy. Zaakceptowana receptura jest oczywiście sprawdzana także w certyfikowanych laboratoriach zewnętrznych. Ale to nie wszystko.
Firma Chantal prowadzi Akademię Prosalon, w której współpracujący z nią fryzjerzy sprawdzają każdy produkt pod kątem użyteczności i skuteczności. Fryzjerzy, którym klientki powierzają swoje włosy nie mogą sobie pozwolić na wpadki. Ich surowa weryfikacja zapewnia, że na rynek trafiają kosmetyki z efektem pewnym, widocznym niemal od razu i powtarzalnym.
Każde włosy są inne, dlatego nie ma jednej gotowej pielęgnacji. Z Prosalon można jednak skomponować program odpowiadający na niemal każdy problem z jakim borykają się włosy. Potrzebują nawilżających humektantów? A może odbudowujących protein czy wygładzających emolientów? Wszystko to odnajduje się w szamponach, maskach, odżywkach i serum.
Szampony mają gęstą, niegasnącą pianę i dobrze domywają skórę głowy. Maski i odżywki cechują się doskonale kremową konsystencją, są bogate, ale nie obciążają włosów. W tej marce mamy też wyróżniające się dwufazowe odżywki w sprayu, bez spłukiwania – idealne dla tych, którzy nie mają czasu myjąc rano głowę. Warto zwrócić uwagę na produkty do stylizacji oparte na nowoczesnych polimerach gwarantujących plastyczność i lekkość wykreowanej fryzury.
Każda linia marki Prosalon ma nieco inne zadanie.
Produkty profesjonalne bardziej niż inne potrzebują wsparcia wiedzą. Dlatego na kanale firmy Chantal prowadzonym na YouTube często pojawiają się filmy prezentujące sposób oraz efekty użycia kosmetyków Prosalon. Na blogu firmy umieszczane są artykuły, a w kanałach social media marka także prowadzi bieżącą komunikację ze swoimi klientami.
Prosalon bardzo mocno stawia na współpracę z influencerami edukując ich i zachęcając do testowania kosmetyków i dzielenia się wrażeniami. Marka jest także mocno zaangażowana we współpracę ze szkołami fryzjerskimi, patronując kilkunastu pracowniom i sponsorując młode talenty. Prowadzi także dla nich szkolenia w Akademii – to sprawia, że coraz większe rzesze adeptów sztuki fryzjerskiej wchodzą na rynek pracy z doskonałą znajomością marki.